2020 Duitsland Beieren - dag 1 naar Füssen

11 augustus 2020 - Füssen, Duitsland

Hallo allemaal,

Na een plaknacht ging om 5:45 uur de wekker. Na de vorige vakantie in Galtür kwamen we flink hoestend terug. De eerste tekenen van Corona waren toen al in Nederland en door het hoesten mocht ik niet op het werk komen. Peter en ik hebben 2 weken thuis gewerkt. Daarna werd bij zowel Peter als bij mij op het werk de regel afgekondigd dat iedereen die thuis kon werken ook thuis zou werken. Regel van het kabinet dus. Dat is eigenlijk nog steeds aan de gang. We zijn al die tijd nagenoeg niet op kantoor geweest.

Een eerder geplande vakantie naar Italie is verschoven naar oktober. En omdat oktober nog zo ver weg is, besloten we voor de allereerste keer vrij te nemen in het hoogseizoen. Twee weken. En omdat we al zo lang thuis werken, vonden we het toch wel fijn om de vakantie niet thuis door te hoeven brengen.

Dus vorige week hebben we besloten om naar Beieren te gaan, met de auto. Kunnen we altijd weer naar huis én we hoeven maar 1 grens over.

We hebben voor 5 nachten een hotel geboekt in Füssen, aan de Duitse alpen. We hadden het alweer erg heet deze ochtend, voordat we vertrokken. Douchen had niet echt geholpen om af te koelen. Om 7 uur zaten we in de auto. En om 15:00 uur waren we in Füssen. Tussen 9 en 11 uur was het tamelijk druk op de weg, daarna erg rustig. We hebben 2 keer kort gepauzeerd. En de eerste keer dat ik een mondkapje gebruikte.

Toen we bij het hotel gingen inchecken vertelde de receptionist dat we in het hotel ook een mondkapje moesten dragen. Op onze kamer natuurlijk niet. Nog nooit eerder meegemaakt dat je bij het inchecken al de hele rekening moet betalen. Misschien zijn ze bang dat we vanwege corona eerder vertrekken?

Het is een eenvoudige, maar wel ruimte kamer. Wij hebben een balkon, een geluk want de meeste kamers hebben dat niet. Daar zit ik nu te tikken. Wel lekker om buiten te kunnen zitten. We hebben net buiten op het terras van het hotel gegeten.